Dan Samoila pe covorul rosu
Continuand seria prezentarilor fotografilor din categoria hard-users, am ajuns la Dan Samoila, sau pe scurt Red Carpet Studio.
Posesorul unui studio foto impresionant si al unui portofoliu pe masura, Dan (sau Sami, pentru prieteni) este un fotograf pe care il cunoastem de mai bine de 12 ani. In studioul sau, pe langa foarte mult echipament, impresionant de mult am putea spune, isi gasesc locul si cateva capete Hensel pe care dupa cum se vede, le foloseste cu mult succes in activitatea sa, alaturi de intregul arsenal foto si de talentul sau creativ.
Cu o bogata experienta in fotografia de advertising, Dan conduce cu succes studioul de creatie Red Carpet. Unele dintre creatiile sale, a avut amabilitatea de a ni le prezenta si noua, in galeria de imagini de mai jos. Desi ocupat, Dan a gasit totusi un strop de timp pentru de a ne acorda un scurt interviu, insa dupa cum se vede, despre sine, vorbeste cu modestie. Prefera in schimb, sa lase loc imaginilor, sa povesteasca despre el.
Dan, cum a aparut pasiunea pentru fotografie?
Pasiunea pentru fotografie a aparut firesc, uitandu-ma la fotografii frumoase din National Geographic, PHOTO-France si din alte publicatii foto de afara ce ajungeau si e la noi. S-a concretizat atunci cand am cumparat din piata de la rusii care veneau sa vanda chestii, un aparat foto Zenit cu masurarea expunerii TTL.
Ce tip de fotografie te-a atras cel mai mult? Sau te atrage în continuare?
Daca ar fi dupa mine cel mai mult imi place fotografia de calatorie, in tinuturi cat mai salbatice cu putiinta.
Cum ai reușit sa-ti îmbunatatești tehnica fotografica?
Lucrand efectiv.
Cine te-a inspirat cel mai mult in activitatea ta de pana acum?
Inspiratii sunt foarte multe, as aminti aici insa, doar cateva nume: Carol Pop de Szatmary , Herb Ritz, Helmuth Newton, David Lachapelle, Albert Watson, Miles Altridge, Sebastiao Salgado, Ansel Adams, Zena Holloway, David Doubilet, David Alan Harvey, Erwin Olaf, Cosmin Bumbut, etc.
Activitatea ta fotografica principala, desi banuim, este…?
Fotografia comerciala de moda si postproductia.
Ce te deosebeste fata de majoritatea fotografilor din acelasi segment?
Faptul ca reusesc sa livrez cel putin aceeasi calitate intr-o echipa foarte restransa.
Cu ce expozitii, concursuri, alte evenimente, premii primite pana acum, te lauzi?
Expozitii numai de grup, in studentie si dupa, premii diverse de fotografie, insa numai in Romania, nu am participat in afara, insa am vandut lucrari in afara prin galerii.
Proiectele personale realizate pana acum?
Diverse experimente alternative de fashion.
Fiecare fotograf se mandrește cu doua lucruri: portofoliul lui si ’gear-ul’ pe care il are in dotare. Tu ce parere ai?
Pai echipamentele te ajuta daca stii sa le folosesti la maxim, eu nu ma mandresc cu echipamentele desi detin foarte multe – DSLR-uri cu focale fixe superluminoase si cateva zoomuri de top, flash-uri de studio (peste 15000 Ws insumate), multe accesorii de modificare a luminii, fundaluri, stative etc. Eu ma mandresc ca stiu sa folosesc si sa maximizez rezultatul de la orice aparat foto/obiectiv fabricat vreodata, pe film sau digital.
Care sunt principalele avantaje ale produselor pe care le folositi in activitatea ta?
Cred ca utilizatorul transforma calitatea unui produs intr-un avantaj. Am vazut multi fotografi in recenta epoca “digitala” ce-si cumpara cele mai noi si mai scumpe camere foto si obiective si reusesc sa convinga vizual cu nimic. Deja telefoanele mobile pot livra astazi calitate foto si video mai buna dacat ale unor camere digitale de top de acum 7-8 ani. Fotograful face diferenta. Cred ca am spus destul cu asta.
Proiecte de viitor?
Sunt multe, insa sper sa dau si o componenta educationala actualului business.
Consideram ca prin activitatea si realizarile obtinute, te poti considera un model pentru multi fotografi aflati la inceput de drum. Ce sfaturi ai avea pentru ei?
Sincer nu stiu, de obicei romanii nu-si iau modele de la noi din realitatea imediata, dar sper sa devin un model pentru noii fotografi. Primul sfat cred ca este acela de a invata sa privesti imagini si sa le intelegi.
De fapt, cred ca cel mai important este sa privesti mult, iar dupa un timp sa incerci sa gasesti acele momente, sau stari, pe care tu ai vrea sa le pastrezi, sa le arati, sa le transmiti mai departe.
Sa nu te lasi nicodata intimidat de lipsa tehnicii si sa nu intri in polemici legate de echipamente.
Aparatura foto trebuie sa ramana un mijloc de a-ti pune planurile in aplicare, sub nici o forma nu trebuie sa devina un scop in viata, pentru ca te trezesti dupa o vreme ca stai pe un munte de echipamente pe care nu le folosesti nici macar la o zecime din potential.
Ii multumim lui Dan si va invitam sa faceti cunostinta cu o parte dintre imaginile realizate de el, in galeria de imagini, de mai jos.
Mai multe informatii despre Dan Samoila si Red Carpet Studio se gasesc pe : www.redcarpetstudio.ro
[slideshow]
Dreptul de autor al fotografiilor postate sunt proprietatea exclusiva a fotografului sub numele caruia s-au publicat fotografiile/articolul. Fotograful declara in mod implicit prin inscrierea imaginilor in acest proiect, ca este detinatorul drepturilor de autor asupra acestestora si isi asuma toate consecintele legale in cazul in care se dovedeste ca nu detine drepturile intelectuale asupra fotografiilor. Fotografiile publicate sunt protejate de legea Dreptului de Autor (LEGE nr.8 din 14 martie 1996 privind dreptul de autor şi drepturile conexe ) si orice incercare de utilizare a acestor fotografii fara dreptul explicit al autorului, se pedepseste conform legii in vigoare. Acest articol face parte din proiectul Profil de Fotograf, iar informatiile si fotografiile sunt publicate cu acordul fotografului prezentat in proiect.