Review

Review Sigma 70mm 2.8 Macro Art

Review Sigma 70mm 2.8 Macro Art

Sigma 70mm f/2.8 Macro Art este un obiectiv cu greutate proprie si dimensiuni reduse, fapt care il face atractiv din punctul de vedere al portabilitatii.

Cu o lungime de 10 centimetri, un diametru al lentilei frontale de 49 milimetri si o greutate de un pic peste o jumatate de kilogram, acest obiectiv poate fi comod purtat in rucsac la ture mai lungi in natura.

Este cea mai scurta focala fixa din categoria obiectivelor macro de la Sigma si singura din seria Art. Obtine factorul de marire de 1:1 la distanta minima de focus, aproximativ 26 de centimetri.

In cele cateva zile in care am avut la dispozitie obiectivul, l-am testat atat la close-up si fotografie de produs cat si un pic la peisaj si portret. Camera folosita: Canon 5D Mark III.

Dupa aceasta experienta, pot spune ca

obiectivul m-a surprins placut in ceea ce priveste calitatea optica a rezultatelor si autofocusul precis. Obiectivul are o claritate de exceptie incepand chiar de la f/2.8, cel putin in centrul imaginii. Tot la f/2.8 si in conditii de lumina scazuta, autofocusul este exact, fara a face hunting datorita butonului limitator (0.258m-0.5m, 05m-infinit si full).

 

Fotografia de mai jos este un crop de peste 100% cu autofocus pe ochi, la f/2.8, 1/400s, ISO 100.

Claritatea este “razor sharp”, putand efectiv numara genele pleoapei.

Canon 5D Mark III- f/2.8, 1/400s, ISO 100 Foto: Mugur Popa

Initial nu intentionam sa ii rog pe cei de la Photosetup sa imi dea acest obiectiv in teste, fiind deja posesorul a trei obiective macro, Sigma de 105mm f/2.8, Canon 100mm f/2.8L si Canon 180mm f/3.5L pe care le folosesc in fotografia de produs. Dar au fost cateva situatii, in studio, in care am simtit nevoia unei focale mai scurte in cazul unor obiecte cu dimensiuni mai mari.

Pe langa aceasta, am mare incredere in seria Art de la Sigma avand 4 obiective din aceasta serie (20mm, 35mm, 50mm si 85mm).

Primele doua cadre le-am tras in bucataria de acasa in timp ce-mi pregateam echipamentul foto pentru o tura la tara, la Rasova, o comuna aflata in judetul Constanta, pe malul Dunarii.

Prima impresie: autofocus precis si claritate in conditii de lumina scazuta incepand chiar de la f/2.8.

 

Canon 5D Mark III, f/2.8, 1/160s, ISO 1250 Foto: Mugur Popa

 

Canon 5D Mark III, f/2.8, 1/160s, ISO 5000 Foto: Mugur Popa

Desigur, fiind un obiectiv macro, pentru cei care fac acest gen de fotografie in mod serios nu are importanta nici autofocusul si nici valoarea deschisa a diafragmei.

De obicei, in fotografia macro, sau chiar in cea de produs, focalizarea se face manual iar diafragma se inchide cat mai mult posibil, pana la limita aparitiei difractiei, pentru o profunzime de camp cat mai mare.

Obiectivul se pune pe focus manual (are si manual focus override), inelul de focus se roteste pana la cea mai mica distanta de focalizare (magnificare 1:1), apoi camera foto se deplaseaza inainte si inapoi pana la obtinerea claritatii subiectului.

Foto close-up/macro:

Canon 5D Mark III, f/2.8, 1/640s, ISO 320 Foto: Mugur Popa
Canon 5 D Mark III, f/2.8, 1/4000s, ISO 100 Foto: Mugur Popa
Canon 5 D Mark III, f/4, 1/200s, ISO 320 Foto: Mugur Popa
Canon 5 D Mark III, f/2.8, 1/320s, ISO 320 Foto: Mugur Popa
Canon 5 D Mark III, f/2.8, 1/320s, ISO 320 Foto: Mugur Popa

Un alt aspect care m-a surprins placut este lipsa aberatiilor cromatice (color fringing) si a distorsiunilor optice (barrel, pincushion, mustache).

La ora la care scriu acest review nu exista corectie de profil si aberatii cromatice in Camera Raw dar nici nu am simtit nevoia sa fac vreo corectie in acest sens, in post procesare. Sigma a marcat foarte bine la acest capitol.

In schimb avem vignetare puternica la f/2.8 care dispare total abia la f/5.6. Nu este chiar un capat de tara avand in vedere ca vignetarea poate fi corectata automat, cand Adobe va include corectia obiectivului in Camera Raw, sau manual. Totusi, pentru carcotasi, Sigma isi putea da un mai mare interes in privinta asta.

 

Canon 5D Mark III, f/2.8 Foto: Mugur Popa
Canon 5D Mark III, f/3,5 Foto: Mugur Popa
Canon 5D Mark III, f/4 Foto: Mugur Popa
Canon 5D Mark III, f/5,6 Foto: Mugur Popa
Canon 5D Mark III, f/8 Foto: Mugur Popa
Canon 5D Mark III, f/11 Foto: Mugur Popa
Canon 5D Mark III, f/16 Foto: Mugur Popa
Canon 5D Mark III, f/22 Foto: Mugur Popa

Pentru pixel peep-eri, sweet spot-ul obiectivului il vad undeva intre f/5.6 si f/8 pe full frame, incepand din centrul imaginii si pana in colturi. La crop, avand in vedere ca difractia apare mai repede, poate fi pe la f/4-f/5.6. Cu toate acestea, Sigma 70mm f/2.8 Macro produce imagini de calitate in toate diafragmele, obtinand rezultate utilizabile chiar si in lupta cu difractia, la f/22, precum in cele doua fotografii de mai jos.

Canon 5D Mark III, f/22, 1/200s, ISO 100 Foto: Mugur Popa
Canon 5D Mark III, f/22, 1/200s, ISO 100 Foto: Mugur Popa

Pe langa capabilitatile lui de macro si close-up datorate factorului de magnificatie de 1:1, Sigma 70mm f/2.8 Macro poate fi folosit si ca obiectiv all-around pentru portret si peisaj.

Personal, in cele cateva zile in care l-am avut la dispozitie nu am avut timp sa calatoresc prea mult si sa vanez peisaje la ore de aur sau albastre, insa cele cateva cadre luate confirma ca se descurca bine si in acest domeniu al fotografiei.

Canon 5D Mark III, f/8, 1/125s, ISO 100 Foto: Mugur Popa
Canon 5D Mark III, f/8, 1/320s, ISO 100 Foto: Mugur Popa
Canon 5D Mark III, f/8, 1/400s, ISO 100 Foto: Mugur Popa

Specialitatea mea fiind aceea a fotografiei de produs (tabletop photography), am testat Sigma 70mm f/2.8 Macro in studio, in conditii de lumina controlata, trepied si focalizare manuala. Rezultatele sunt bune, comparabile cu cele scoase de cele doua lentile pe care le folosesc in mod curent, respectiv Canon EF 180mm f/3.5L Macro USM si Canon EF 100mm f/2.8L Macro IS USM.

Cadrele de mai jos au fost realizate la diverse diafragme (in functie de dimensiunile produsului si profunzimea de camp dorita), la viteza maxima de sincronizare a lui Canon 5D Mark III (1/200s) si ISO 100. Luminile de studio sunt blitzuri Hensel Integra Plus, 500W cu diversi modificatori de lumina (strip boxuri, reflectoare, snooturi, translum etc.). Pentru fotografia 360 folosesc echipament Orbitvu, adus la noi de Photosetup.

 

Iata si un 360 facut cu acest obiectiv unui Sigma 14mm f/1.8 DG HSM Art

https://orbitvu.co/001/kWCCzHiMJfBJFgoF8dAm7U/ov3601/3/view

 

Plusuri:

  • Dimensiuni si greutate reduse, portabilitate;
  • Autofocus precis si rapid (a se folosi limitatorul) chiar si la f/2.8 in conditii de lumina scazuta;
  • Foarte sharp atat in centrul imaginii cat si in laterale, colturi;
  • Lipsa aberatiilor cromatice si a distorsiunilor;
  • Raport foarte bun calitate/pret.

 

Minusuri:

  • Vignetare la f/2.8 (scazand treptat pana dispare total la f/5.6);
  • Focus hunting in conditiile in care nu se foloseste limitatorul de focus iar lumina ambientala este scazuta.

 

Concluzie:

Sigma 70mm f/2.8 Macro reuseste performante optice superioare, autofocus precis si claritate de exceptie incepand de la f/2.8 chiar si in conditii de lumina scazuta. Pe langa macro si close-up, el poate fi folosit cu succes si pentru portret, peisaj si fotografie de produs.

 

Review realizat de Mugur Popa ( XStorm, OlightStore )