Un portret dupa orele de scoala

Un portret dupa orele de scoala

flex1

Primul an de scoala este unul foarte important, plin de momente care se doresc imortalizate pentru eternitate.

Photoflex va ofera cea mai simpla solutie pentru a obtine un portret de interior al copilului dumneavoastra, proaspat elev, cu ajutorul kit-ului First Studio Portrait.

Cu ajutorul acestui kit foarte accesibil si usor de utilizat, impreuna cu foarte putine notiuni de fotografie, veti putea sa realizati imagini captivante ale copilului dumneavoastra.

Aceste lectii va vor arata cateva tehnici de baza pe care le puteti folosi cu succes in fotografierea persoanelor dragi, asa incat sa obtineti imagini de calitate ce vor dainui pe vecie.

Subiecte acoperite:

  • Alegerea temei portretului
  • Pregatirea
  • Lumina principala
  • Lumina de umplere
  • Lumina de contur pe par/ fundal
  • Probele
  • Actiunea
  • Comparatii
 Echipamentul de iluminare:
Un portret dupa orele de scoala
Photoflex Duo First Studio Portrait Kit
Alegerea unei teme Pentru aceasta lectie am decis sa cream un mic studio foto in casa pentru un portret “dupa orele de scoala”. Subiectul nostru este un baietel de 4 ani, Aidan, care are o mare pasiune pentru dinozauri. De aceea am decis sa cream cumva un portret in stransa legatura cu pasiunea sa si am ales sa facem fotografia cu el stand pe un scaun si rasfoind una dintre cartile lui preferate cu dinozauri. Ca decor am ales biblioteca din living-room plina cu carti pentru a crea o atmosfera cat mai academica.
Pregatirea Oricine a fotografiat un copil vreodata, stie ca de obicei este mai bine sa aranjezi totul inainte se sosirea copilului pentru a putea beneficia apoi de momentul acela in care copilul are rabdarea maxima. Exact asa am procedat si noi.
Lumina principala Dupa pozitionareea scaunului in locul dorit, am asezat lumina principala, formata din sursa de lumina din kit-ul First Studio, umbrela si stativul, in dreapta scaunului si am aprins sursa de iluminat. (1&2).
Fig, 1
Un portret dupa orele de scoala
Fig 2

 

Lumina de umplere

Apoi, am adaugat lumina de umplere in partea opusa a scaunului la aproximativ 180° fata de lumina principala. Stiam ca vom face cateva mici ajustari de-ndata ce Aidan va fi pozitionat pe scaun, dar pentru moment, acesta a fost aranjamentul general pe care l-am dorit pentru portret (fig. 3&4).

Un portret dupa orele de scoala
Fig 3
Fig, 4
Fig, 4
Lumina de contur pe par/ fundal Ca un ultim aranjament, am decis sa mai folosim o sursa de lumina din kit-ul First Studio ca si lumina de contur pe par sau pe fundal. Raftul de carti al bibliotecii a folosit ca si suport de prindere pentru aceasta a treia lumina. Pentru a stabiliza aceasta fixtura, am folosit un stativ de fundal Photoflex codul LS-2200. Odata ce lumina a fost pozitionata in unghiul corect, am aprins-o (fig.5).
Fig 5

Cu toate luminile aprinse, aranjamentul nostru general era complet. Am avut lumina principala in dreapta scaunului, lumina de umplere in partea opusa fata de lumina principala si lumina de contur pe par sau fundal pozitionata pe raftul de carti al bibliotetcii. Puteti observa in aranjamentul de mai jos, lumina puternica de pe scaun si podea datorata luminii de contur / fundal? (fig 6&7)

Fig 6
Fig 6
Fig 7
Fig 7

Probele

De-ndata ce am avut aranjamentul luminilor gata, Gulliver, motanul lui Aidan a si venit din cealalta camera sa vada ce se intampla in living-room si a sarit direct pe scaunul preagtit pentru Aidan. Noi am vazut acest lucru ca pe o ocazie perfecta pentru a face cateva probe de lumina inainte de sosirea subiectului principal, Aidan (fig.8).

Fig 8
Fig 8

Am luat aparatul foto repede, cu zoom-ul pe pisica si am facut cateva poze cu Gulliver. Iata cateva dintre favoritele noastre (fig.9).

Fig 9
Fig 9


Actiunea

De-ndata ce Aidan a sosit de la scoala, a imbracat un tricou vesel si impreuna cu cartea lui cu dinozauri s-a asezat pe scaun, cartea pastrandu-l pentru ceva vreme destul de linistit si preocupat asa incat noi am putut sa prindem o serie intreaga de poze cu el. Inainte de a folosi kit-ul First Studio, am decis sa luam cateva instantanee cu blitz-ul de pe aparat activat, pentru a putea face o comparatie la sfarsitul sedintei foto. Cu aparatul fixat pe Auto, am facut cateva poze (fig. 10 & 11).

Fig 10
Fig 10
Fig 11
Fig 11

Dupa cum vedeti, lumina a lasat mult de dorit. Este cel mai bun exemplu despre cum lumina inseamna totul in fotografie! Apoi, am decis sa folosim un DSLR cu blitz-ul din dotare dezactivat, asa incat sa incercam sa obtinem un rezultat cat mai natural chiar de la lumina principala data de sursa de lumina First Studio. Cu functia “White Balace” fixata pe Tungsten si cu diafragma si timpul de expunere fixate manual, am aprins lumina principala si am facut o poza (fig. 12 & 13).

Fig 12
Fig 12
Fig 13
Fig 13

Doar cu aceasta lumina si deja se observa o imbunatatire a imaginii fata de cea anterioara. Lumina reflectata din umbrela a creat o iluminare soft, difuza a lui Aidan, dandu-i un aspect natural. Partea stanga a lui Aidan si cartea erau oricum destul de in umbra. Pentru a ilumina si aceasta suprafata, am decis sa adaugam lumina de umplere pe care de-ndata ce am aprins-o, am decis sa o mutam putin mai departe pentru a elimina umbrele si a lumina o suprafata mai mare. Ceea ce este foarte interesant la lumina continua este ca puteti vedea efectele luminii atunci cand le miscati in jurul subiectului, lucru care salveaza un timp considerabil in timpul sedintei foto. Odata ce am gasit locul potrivit pentru lumina, am mai facut o poza (fig. 14 & 15).

Fig 14
Fig 14
Fig 15
Fig 15

Acum lumina era mult mai uniforma si aceasta a doua lumina ne-a ajutat de asemenea sa iluminam si fundalul.

Ca un ultim pas in actiunea noastra, am aprins si lumina de contur si am pozitionat-o intr-un unghi asa incat sa ilumineze atat parul lui Aidan cat si o parte din podeaua din spatele lui (fig. 16).

Fig 16
Fig 16

De-ndata ce totul a fost asezat, am facut o serie de poze incercand sa surprindem cele mai frumoase ipostaze cu Aidan (fig. 17 & 18).

Fig 17
Fig 17
Fig 18
Fig 18

Dupa cum vedeti din rezultatul final, pozele pastreaza un aspect natural, firesc. Lumina de contur pe par chiar ne-a ajutat sa-l separam pe Aidan de fundal si a adaugat un element de dinamica in aceasta scena. Aceasta imagine a fost in final favorita noastra din seria de poze unde Aidan chiar arata absorbit complet de cartea cu dinozauri (fig. 19).

Fig 19
Fig 19

Revizuind mai departe imaginile, am ajuns la concluzia ca totusi compozitia pozei nu era exact ceea ce ne-ar fi placut sa avem. Mai specific, la marginea de jos a imaginii, picioarele lui Aidan erau taiate, lucru care da o senzatie vizuala neplacuta. In asemenea cazuri, un “crop” pe imagine pentru a fi perfect patrata ar putea fi solutia perfecta si este exact ceea ce am facut si noi aici. Observati cum aceasta versiune taiata nu mai da aceeasi senzatie vizuala neplacuta (fig.20).

Fig 20
Fig 20


Comparatii

Pentru a va face o imagine despre cat de departe am ajuns cu iluminarea, comparati primele noastre poze facute cu blitz-ul din dotarea aparatului fata de pozele facute recent (fig. 21 & 22). Acum, pe care dintre ele le-ati pune in rama?

Fig 21
Fig 21
Fig 22
Fig 22

Dupa sedinta foto, ne-a luat doar cateva minute sa strangem toate sursele de lumina si accesoriile. Dupa cum vedeti, nu aveti nevoie de un arsenal prea mare de echipamente pentru a realiza portrete de interior de calitate! (fig.23)

Fig 23
Fig 23

 

Retineti ca aceasta configuratie de lumini ilustrata in aceasta lectie este doar una dintre cele pe care le puteti crea cu acest kit extrem de usor de folosit. Amintiti-va sa expeimentati continuu facand diverse scheme de lumina si alegandu-va teme cat mai diversificate si mai presus de toate, distrati-va in tot acest timp!
 O lectie de produsa de Photoflex Lighting School, cu sprijinul Photosetup, reprezentant Photoflex in Romania.
Echipamentul se poate achizitiona de la Photosetup in diferite pachete promo:
Un portret dupa orele de scoala

3 thoughts on “Un portret dupa orele de scoala

  • December 27, 2012 at 11:40 am
    Permalink

    M-ar interesa cum as putea improviza 2 surse de lumina pentru fotografie si filmare video in interior. Fotografiez in general portret. Fotografiatul fata de filmat, presupune alt gen de lumina? Cum as putea obtine lumina buna cu becuri obisnuite?

    Am incercat sa fimez cu o camera consumer, dar de ultima generatie, un prieten interpretand o piesa muzicala. Doreste sa-si faca un portofoliu de prezentare. M-am oferit sa il ajut si credeam ca o sursa de lumina pozitionata spre chipul sau ajunge :-). Imaginea ba era arsa, ba era prost luminata (plina de paraziti). Imi puteti da un sfat, cu ce sa incropesc o instalatie ridimentara si cum sa o amplasez?
    Va multumesc!

  • Pingback:Primii pasi in fotografia de studio, incep acasa - Photosetup Blog

  • December 10, 2013 at 3:47 pm
    Permalink

    Nu se vad pozele… au fost sterse?

Comments are closed.