Photosetup Blog

O echipa de profesionisti dedicati pasiunii tale

Testari echipamente foto-video

La teste cu Sigma 50-100mm ART pentru Nikon

La teste cu Sigma 50-100mm ART pentru Nikon

Articol realizat de Ghidul DSLR

La finalul lunii februarie, Sigma anunta noul obiectiv 50-100mm f1.8 Art. El a sosit de curand intr-un scurt test de cateva zile, in exclusivitate in Romania. Pentru acest lucru tin sa multumesc magazinului Photosetup (importator oficial Sigma in Romania).

Acest obiectiv vine sa completeze focala cu f1.8 constant, inceputa de Sigma 18-35 mm f1.8 Art. Acum avand aceste doua obiective si un Dslr cu senzor crop, putem avea o trusa foto simpla si de calitate, atat pentru foto cat si pentru video.

In randurile urmatoare va voi arata cu ce a reusit sa ma impresioneze noul Sigma 50-100 mm f1.8 Art, dar si ce nemultumiri am legate de el.

Specificatii cheie:

 

  • Constructie optica formata din 21 elemente in 15 grupuri;
  • Trei elemente FLD si unul SLD;
  • Diametru Filtru: 82mm;
  • Distanta minima de focalizare: 95 cm;
  • Diafragma cu 9 lamele rotunjite;
  • Motor de focalizare imbunatatit;
  • Focus si zoom realizate intern;
  • Lungime: 170.7mm;
  • Diametru maxim: 93.5mm;
  • Greutate: 1490g;
  • Disponibil pentru monturile: Canon, Nikon si Sigma;

Inspectie Vizuala

 

Sigma 50-100 Art (1)

In cutie regasim: tocul specific Sigma, curea de umar pentru toc, manuale de utilizare si o microfibra Sigma;

Sigma 50-100 Art (4)

Iata obiectivul cu parasolarul atasat;

Ca dimensiuni si volum poate fi confundat cu usurinta cu un 70-200;

Sigma 50-100 Art (7)

Obiectivul alaturi de parasolarul din plastic;

Dimensiunea filtrelor ce pot fi montate pe obiectiv este de 82 mm;

Sigma 50-100 Art (10)

Obiectivul este solid si voluminos, dar incape cu usurinta intr-o mana;

Sigma 50-100 Art (9)

Colierul de trepied este mic si nedetasabil, el fiind rotativ in functie de nevoile fiecaruia;

Acesta este nedetasabil;

Sigma 50-100 Art (5)

Surubul de fixare al inelului de trepied este metalic;

Pe corpul obiectivului avem in prezent si comutatorul motorului de autofocus HSM;

Sigma 50-100 Art (8)

Obiectivul este fabricat in Japonia, avand o constructie fara cusur;

Corpul obiectivului este acoperit de vopsea mata, cu o micro textura cu finisaj glossy langa montura;

Sigma 50-100 Art (12)

Iata elementul frontal al obiectivului;

Sigma 50-100 Art (14)

Montura metalica nu are o garnitura de protectie impotriva stropilor de apa si a prafului;

Sigma 50-100 Art (11)

Sigma 50-100 Art (3)

Sigma 50-100 Art versus Sigma 50 mm Art;

O diferenta sesizabila de dimensiuni si volum;

Utilizare

Am avut obiectivul in test 4 zile alaturi de Nikon D610, folosit cu precadere in modul DX, dar si in modul FX pentru a putea evalua cat de grava este vignetarea pe un senzor full-frame. Obiectivul nu este construit pentru a acoperi toata suprafata unui senzor full-frame, dar este foarte aproape de a reusi asta neintentionat. Am realizat cu obiectivul doua sedinte foto a caror rezultate sunt excelente, deloc surprinzator, pana la urma avem de a face cu un obiectiv din seria ART.

Constructia obiectivului este solida, nimic nu are joc, iar inelul de focus si zoom au o cursa foarte fina. In utilizarea pe teren se comporta foarte bine, chiar si cand sunt bruscate nu opun o rezistenta iesita din comun. Cauciucurile Sigma in care sunt imbracate sunt de calitate superioara similara, celor de pe obiectivele deja lansate. Cauciucurile pe actualul 50 mm f1.4 Art arata ca noi chiar dupa o utilizare intensa de 2 ani.

Manevrabilitatea este buna, dar pentru persoane neobisnuite greutatea de 1490 de grame poate sa fie prea mult. Pe corp avem prezent un inel pentru trepied/monopied care ajuta in timpul sesiunilor foto de lunga durata, sau cand dorim sa compensam miscarile involuntare datorate timpilor de expunere mari. Am fotografiat cu obiectivul din mana fara prea mari probleme, dar un sistem de stabilizare nu ar fi stricat pentru a obtine cadre clare in orice situatie.

Performanta

 

Motorul de autofocus m-a convins in cele patru zile de testare: este rapid si silentios, dar cu ratari de focus doar ocazionale la f1.8 in fotografiile cu soare din spate. Dar cu cadre repetate intr-un final am reusit sa obtin ce voiam. Viteza de focalizare este rapida de la 95 cm la infinit nu apuci sa sesizezi cand se parcurge scala.

 

Calitatea imaginii este foarte buna, nimic surprinzator, pana la urma avem de a face cu un obiectiv din seria ART. Se pare ca reusesc sa pastreze optica de foarte buna calitate la fiecare obiectiv fabricat. Iata cateva imagini marite pana la 100% pentru a evidentia calitatea fotografiilor:

sigma 50-100 art (1)

Focala de 100 mm la f2.5;

sigma 50-100 art (2)

Focala de 85 mm la f1.8;

sigma 50-100 art (3)

Focala de 82 mm la f2.8;

sigma 50-100 art (4)

Focala de 100 mm la f2.2;

sigma 50-100 art (5)

Focala de 100 mm la f1.8;

Iata cadre in care zonele focalizate au fost marite pana la 100%, pentru a va face o idee de calitatea livrata de noul Sigma;

Iata cateva exemple de bokeh de la f1.8 pana la f8;

Sigma 50-100 art - f1.8 Sigma 50-100 art - f2.8 Sigma 50-100 art - f4 Sigma 50-100 art - f5.6 Sigma 50-100 art - f8

 

Aberatiile cromative exista, dar nu sunt observabile decat la 100% in majoritatea cazurilor.

In fotografiile realizate cu obiectivul nu am observat aberatii pronuntate, ele cu siguranta exista, dar la o marire considerabila a imaginilor. Sa nu uitam ca ele sunt corectabile foarte usor in Lightroom/Photoshop.

Vignetarea este inexistenta in modul DX al lui Nikon D610, totusi va voi arata cateva exemple de vignetare produsa de obiectiv, pe un senzor full-frame.

In specificatii scrie clar ca este realizat pentru aparatele cu senzor crop.

Am sa va arat cam ce asteptari sa aveti de la el daca il utilizati pe un senzor full-frame.

DSC_6168s

Iata vignetarea la 50 mm pe un senzor full-frame, fiind neglijabila;

Cu putin crop putem salva mai multa informatie fata de cat ne ofera modul DX;

Imaginea de mai sus are 24 megapixeli, iar cu un crop atent am reusit sa raman cu o rezolutie de ~ 17 megapixeli, fata de 10 megapixeli ce ii avem in modul DX din aparat. Este un castig considerabil, mai ales cand vine vorba de printarea imaginilor in format mare.

DSC_6169_1s

Asa arata vigentarea la 100 mm pe full-frame, similara cu vignetarea unui obiectiv obisnuit, dar foarte usor de corectat;

DSC_6151

Iata cel mai extrem exemplu de flare si ghosting obtinut cu noul Sigma 50-100 mm Art, soarele fiind situat in partea de sus a cadrului foarte aproape de extremitatea acestuia.

Performanta de autofocus cat si cea optica a acestui obiectiv sunt peste asteptari.

Obiectivul dezamageste doar prin lipsa unui modul de stabilizare de imagine. Este un obiectiv care alaturi de Sigma 18-35 f1.8 Art va completa trusa minima necesara pentru un fotograf cu aparat cu senzor crop. Este un obiectiv demn de un Nikon D500 ce sper sa vina in teste cat mai curand.

Galerie Foto

 

Sigma 50-100 (29) Sigma 50-100 (42) Sigma 50-100 (46) Sigma 50-100 (60) Sigma 50-100 (71) Sigma 50-100 (79) Sigma 50-100 (88) Sigma 50-100 (112) Sigma 50-100 (115) Sigma 50-100 (118) Sigma 50-100 (128) Sigma 50-100 (143) Sigma 50-100 (156) Sigma 50-100 (180) Sigma 50-100 (186)Sigma 50-100 (167)

 

 

Concluzie

Noul Sigma 50-100 Art vine ca o lansare supriza, similara cu cea a actualului Sigma 18-35 f1.8 Art. Este un obiectiv zoom cu o focala echivalenta 75-150 mm cu f1.8 constant pentru senzorii DX. Acest lucru il face un obiectiv recomandat fotografilor de portrete in special. Este totusi un obiectiv greu si fara stabilizator de imagine pentru fotografia sport de exemplu, aceste doua lucruri sunt cele mai deranjante aspecte ale acestui obiectiv.

Acest obiectiv este disponibil pe stoc atat pe montura Canon si Nikon la Photosetup ( Importator oficial Sigma in Romania ).

PRO

 

  • Constructie foarte buna;
  • Cauciucuri de calitate si finisaje excelente;
  • Calitatea imaginii excelenta;
  • Autofocus rapid si precis in majoritatea cazurilor;
  • Bokeh placut;
  • Raport performanta/pret excelent;

 

Contra

 

  • Lipsa stabilizarii de imagine;

 

%d bloggers like this: