Filmari line sau “De ce sunt innebunit dupa trepiedul meu cu cap fluid”

Cum putem obtine miscari cat mai line in timpul fimarilor? Este una dintre cele mai intalnite probleme cu care un videograf se confrunta la fiecare proiect nou.

Cand ai un buget restrans sau o productie proprie, aceasta este o decizie importanta. Este foarte usor sa realizezi un film bun atunci cand ai stative, slidere, macarale, stabilizatoare si tot suportul echipei care mentine functionarea permanenta a acestora. Dar pentru videografi cu resurse limitate, un trepied si un cap video fluid sunt cele mai bune arme in lupta cu miscarile sensibile si pretentioase ale camerei.

Cand am un proiect care necesita filmare rapida, intotdeauna apelez la capul video fluid mai intai. Folosesc un cap fluid Manfrotto MMVH-502 de ani buni si pur si simplu sunt indragostit de el. Imi asigura tot controlul necesar pentru a ajunge la rezultatele dorite, indiferent ca il sustin pe un trepied, un dolly sau slider.

Atunci cand secventa necesita miscari lungi si line, un cap fluid este un ,,must have”. Spre deosebire de un cap cu frectie mecanica, al carui cost scazut ar putea atrage cativa videografi cu bugete limitate, dar care e mai potrivit pentru imaginile statice, un cap fluid iti permite sa obtii cadre line continue atunci cand misti camera, fara sa te ingrijoreze o eventuala alunecare brusca sau a unor obstacole aparute din senin in timpul filmarii. Acest lucru iti ofera cu adevarat precizie atunci cand lucrezi atat intr-un mediu inclinat cat si in panoramare, putand obtine o secventa perfecta, asa cum ti-ai imaginat-o.

Pentru o echipa mica sau pentru un singur videograf, capul fluid este foarte accesibil. Utilizand un cap fluid, este posibil (insa deloc usor) sa misti, sa inclini, sa reglezi focusul si chiar sa manevrezi sliderul, toate de unul singur. In timp ce lucram de curand la The Toy Box, am avut nevoie sa mut camera la stanga, sa o ridic, sa merg pe sina in dreapra si sa reglez focusul, toate fara ajutorul unui asistent videograf. Cu toate ca filmarea a fost cu siguranta provocatoare, cu putin exercitiu am reusit sa terminam filmul. Nu este neaparat cea mai buna modalitate de a aborda lucrurile, dar daca ai de facut un film de unul singur, cu un buget limitat pentru echipa, cred ca asta e singura situatie in care te regatesti.

Cand eram la inceputul carierei mele, l-am auzit pe un producator spunand ,,productia unui film este la fel ca atunci cand detii o barca; este o gaura unde arunci cati bani iti doresti tu”. Cateodata, asta inseamna ca ai la dispozitie toate uneltele si ,,jucariile”, altadata asta inseamna ca trebuie sa te lupti doar pentru a ramane pe linia de plutire. Un trepied Manfrotto cu cap fluid este unul dintre lucrurile pe care trebuie neaparat sa le ai in dotare atunci cand vine vorba de viteza miscarilor. Un “must-have” pe lista oricarui videograf , sustine Ken Stachnik, cinematrograf, scenarist si director in Los Angeles, California.

Text si fotografii: Ken Stachnik

https://www.manfrottoschoolofxcellence.com/2017/06/make-your-movie-moves-smooth-why-i-love-my-fluid-tripod-head/

Pentru o filmare excelenta, ai nevoie de accesorii si unelte de calitate. In functie de buget, poti alege urmatoarele ustensile, aflate in topul produselor cu cea mai mare rata de cumparare.

Kitul complet de trepied MVK502AM de la Manfrotto este un sistem foarte usor de utilizat, cu o miscare lina si fluida. Capul 502 detine un sistem de reglare al balansului pana la 4kg, dar este capabil sa sustina echipament cu o greutate de pana la 7kg. Kit-ul este alcatuit din capul video MVH502A plus trepiedul MVT502AM cu spreader la mijloc. Este ideal pentru noile camere video si aparatele VDSLR si vine insotit de husa pentru transport.

Slider-ul Manfrotto cu rulmenti 60cm ofera controlul frictiunii, are bula de nivel inclusa si asigura miscari line si precise. Cele 8 roti fabricate dintr-un polymer de inalta calitate si rulmenti din otel, garanteaza o miscare fluida, lina si lipsita de zgomot, in timpul filmarii. Sinele late, asigura stabilitate si ofera siguranta in timpul utilizarii. Slider-ul se poate folosi in combinatie cu diferite capete video fluide Manfrotto precum si cu trepiedele Manfrotto, oferind videografilor versatlitate si functionalitate de inalta calitate.

Follow-Focus-ul Sevenoak SK-F02 este un follow-focus profesional, proiectat special pentru suportul cu sine standard de 15mm.  Este modul perfect de a controla focusul camerei foto sau a camerei video atunci cand nu ai acces direct la inelul de focalizare, de exemplu, atunci cand se utilizează un matte box. Sevenoak SK-F02 este fabricat din aluminiu anodizat si poate fi montat atat pe partea stanga, cat si pe partea dreapta a lentilei. Inelul reglabil poate fi folosit pe o varietate larga de obiective.

 

Monitorul Atomos Ninja Inferno are o carcasa robusta, cu armatura incorporata, ce contine un arsenal de conectivitate profesionala, inclusiv o marime completa HDMI 2.0 pentru semnale de pana la 4K 60p, o iesire HDMI pentru redare sau redare catre un detector de vizualizare sau alte monitoare. Monitorul continua cu o conexiune la retea DC, cu declansare automata a pornirii / incetarii inregistrarii HDMI de la camerele Canon, Sony, Panasonic si Nikon, precum si conversia filmului intercalat de la aparatul de fotografiat la progresiv, cu ajutorul impulsului 3:2 si 2:2 incorporat.

Microfonul Rode Videomic Pro R cu sistem de suspensie Rycote Lyre, microfon shotgun folosit pentru camcordere, camere DSLR si recordere audio portabile. In interiorul microfonului este capsula condenser de 1/2″ de mare rezolutie ce ofera o calitate broadcast prin conexiunea de 3.5 mm minijack (redand un semnal mono in ambele canale stanga si dreapta). Polaritatea super-cardioida asigura o izolare a semnalului captat de mediul inconjurator, astfel incat inregistrarea sa fie focusata pe subiectul din fata camerei.

Panoul PowerLED Manfrotto Lykos 48 face parte din noua generatie de POWERLED-uri dezvoltate de Litepannel. Este cel mai puternic LED portabil ce ofera pana la 1600 Luxi la 1m. Lumina emisa este foarte frumoasa, oferind o acuratete a culorii CRI>95, ceea ce reda foarte corect culoarea pielii, temperatura de culoare este 5600K, unghiul luminos este de 50 grade, puterea este dimabila de la 0 la 100%, fara flickering. Atat temperatura de culoare cat si puterea se pot ajusta wireless cu ajutorul unui Bluetooth. Este prevazut cu ecran LCD pentru afisarea informatiilor. Alimentarea se face cu ajutorul unui acumulator Li-Ion tip L.

 

 

Vrei mai multe accesorii video? Intra pe site.

%d bloggers like this: